تهدید به راهپیمایی در صورت ادامه حصر خانگی موسوی و کروبی
نوشته شده توسط : ژورنالیست

 

با ادامه بی خبری از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، اعتراض ها به حصر خانگی آنها شدت گرفته و جمعی از مخالفان دولت ایران تحت عنوان "جوانان احزاب اصلاح طلب" هشدار داده اند که در صورت ادامه این روند، یازدهم اسفند دوباره به خیابان‌ها خواهند آمد.

در بخشی از بیانیه ای که دیروز (پنجم اسفند) در وبسایت های نزدیک به مخالفان دولت منتشر شده است، جوانان احزاب اصلاح طلب نوشته اند: "از هم اکنون اعلام می داریم که در صورت پایان ندادن به این حصر تا پیش از ۱۱ اسفند، روز تولد مرد اخلاق و شرف و انسانیت و استواری، میرحسین موسوی، از مردم ایران دعوت خواهیم کرد که به پاسداشت همه بزرگی هایی که این مرد بزرگ با خود به ارمغان آورده است، به خیابان بیایند."

در این بیانیه همچنین با اشاره به وقایع روزهای گذشته آمده است: "بیست و پنجم بهمن و اول اسفند باز هم به همگان نشان داد که جنبش سبز ریشه هایی عمیق در اندیشه مردم ایران دارد و نیز ترس کودتاگران و دیکتاتور ها را از جنبشی که بارها آن را مرده نامیدند نشان داد."

نگرانی از امنیت جانی رهبران مخالفان

اعتراض ها به ایجاد محدودیت های شدید برای رهبران مخالفان طی چند روز گذشته افزایش یافته است و برخى احزاب و گروهها نسبت به حفظ امنيت آنها و تبعات اين گونه فشارها در جامعه هشدار داده‌اند.

از جمله، روز گذشته شاخه خارج از كشور سازمان مجاهدين انقلاب اسلامى، مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران و گروهى از حاميان جنبش سبز در استان مازندران هر يك با انتشار بيانيه اى در اين مورد موضع گيرى كردند.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامى در بيانيه دیروز خود (چهارم اسفندماه) كه خطاب به "مراجع و عقلا" نوشته شده بود، ضمن تاكيد بر زنده بودن جنبش سبز، از برخوردهاى صورت گرفته با معترضان در تجمعات اخير انتقاد كرده و حصر خانگى ميرحسين موسوى و مهدى كروبى را محكوم كرده بود.

اعضای خانواده مهدی کروبی نیز با انتشار نامه ای از هرگونه "تلاش برای حذف فیزیکی" مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی به شدت اظهار نگرانی کردند.

در همین حال، هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه ایالات متحده، شب گذشته در اظهاراتی از سرکوب "وحشیانه" مخالفان دولت ایران به وسیله حکومت این کشور انتقاد کرد.

خانم کلینتون چهارشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از برخورد خشونت آمیز حکومت ایران با مردم این کشور، "شجاعت" تظاهرکنندگان ایرانی را تحسین کرد.

همزمان مجموعه فعالان حقوق بشر، از گروههاى مدافع حقوق بشر در ايران در بيانیه اى خطاب به جامعه جهانى، خواهان موضع گيرى قاطع مسئولان و نهادهاى بين المللى در مورد ادامه حصر خانگى رهبران مخالف دولت ايران شد.

در بخشى از اين بيانيه آمده: "متاسفانه بايد اشاره كرد اين تنها حقوق اجتماعى و آزادى هاى فردى بازداشت شدگان نيست كه نقض شده است بلكه با در نظر گرفتن تمامى تحركات نيروهاى تندرو در حكومت بايد گفت سلامت و جان اين افراد نيز در معرض خطر قرار دارد".

سايت كلمه نزديك به ميرحسين موسوى چند روز پيش با انتشار تصاويرى از كوچه منتهى به منزل ميرحسين موسوى، از ايجاد ديوارى آهنى در اطراف منزل او برای جلوگیری از رفت و آمد به منزل آقای موسوی خبر داد.

علاوه بر اين قطع خطوط تلفن و اينترنت منزل اين دو رهبر مخالفان دولت هم طى روزهاى گذشته برقرارى هر نوع تماس با آنان و مطلع شدن از وضعيت سلامت آنها را تقریبا غیر ممکن كرده است.




:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: