انتقاد آیت‌الله امینی از قطع مستمری خانواده تحت پوشش کمیته امداد به خاطر حمایت از یک شخصیت سیاسی
نوشته شده توسط : ژورنالیست

چکیده :شنیده شده است، یکی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد که از یکی از شخصیت‌های سیاسی حمایت کرده بود، مستمری‌‌اش قطع شده بود. چنین نمونه‌هایی اگر یک مورد هم وجود داشته باشد، ‌اشتباه...

امام جمعه قم گفت: هدفمندی یارانه‌ها طرح خوبی است که در کشور اجرا می‌شود، ولی این کار باید به گونه‌ای مدیریت شود که تعداد فقرا را بیشتر نکند.

به گزارش آفتاب آیت‌الله امینی، قبل از ظهر پنج شنبه در دیدار مسئولان کمیته حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: با توجه به اینکه طبیعت انسان، راحت‌طلبی است، ممکن است به این پول‌های یارانه‌ای اکتفا نماید و کار و تلاش را‌‌ رها کند، در این شرایط آسیب‌های فراوانی خانواده را تهدید می‌کند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در خدمت‌رسانی به محرومان، باید به گونه‌ای عمل شود که افراد بتوانند به خودکفایی برسند، نه اینکه مشکل اقتصادی آن‌ها به اندازه‌ای جزئی برطرف شود.

وی گفت: برای اینکه این خدمت‌رسانی مدیریت شود، باید یارانه‌های افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و سایر نهاد‌های مرتبط هستند، از طریق خود این نهاد‌ها ارائه شود تا هدف خدمت‌رسانی که خودکفایی مددجویان است، ‌محقق شود.

در کمک‌رسانی به مددجویان برخورد سیاسی نکنیم

آیت‌الله امینی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه در کمک‌رسانی به مددجویان کمیته امداد برخورد سیاسی نکنیم، اظهار داشت: شنیده شده است، یکی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد که از یکی از شخصیت‌های سیاسی حمایت کرده بود، مستمری‌‌اش قطع شده بود. چنین نمونه‌هایی اگر یک مورد هم وجود داشته باشد، ‌اشتباه است.

وی با اشاره به سیره حضرت علی(ع) در کمک‌رسانی به نیازمندان اظهار داشت: حضرت علی(ع) در کمک‌رسانی توجه نمی‌کردند که شخص چه تفکری دارد و چه سخنی می‌گوید؛ ما نیز باید از این روش امام علی(ع) پیروی کنیم.




:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: