در کردستان 'خانه تیمی سلفی' کشف شد
نوشته شده توسط : ژورنالیست

مقامات استان کردستان در مورد کشته شدن عاملان حملات مسلحانه سنندج جزئیات جدیدی ارائه داده اند و یک مقام محلی از کشف "خانه تیمی" متعلق به گروههای تندرو مذهبی در این استان خبر داده است.

این جزئیات در پی انتشار گزارش فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران درباره عملیات منجر به کشته شدن دو نفر از عوامل حمله به نیروی انتظامی در سنندج انتشار می یابد.

روز سه شنبه، 16 فروردین (5 آوریل) خبرگزاری مهر نوشت ابراهیم حسینی، معاون سپاه بیت المقدس استان کردستان، در گزارشی به جلسه شورای استان کردستان، کشته شدن این دو نفر را نتیجه اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده توسط این سپاه توصیف کرد.

او گفت که این دو نفر در روستای تجره، در نزدیکی شهر سنندج، توسط نفرات دولتی از پای در آمدند اما به ماموران نظامی آسیبی نرسید زیرا کشته شدگان "به هیچ عنوان توانایی و حتی آمادگی های اولیه برای دفاع از خود نداشتند."

معاون سپاه بیت المقدس کردستان گفته است بر اساس مستنداتی که به دست آمده، این دو نفر در کشتن ماموران نیروی انتظامی در سنندج دست داشته اند.

یازده روز پیش گزارش شد که افراد مسلح در دو عملیات جداگانه در سنندج، به ماموران نیروی انتظامی حمله کرده اند که در نتیجه آن، یک افسر و یک سرباز وظیفه این نیرو کشته و چند نفر دیگر زخمی شده اند.

چهار روز بعد نیز گزارشی از تیراندازی به سوی یک خودرو پلیس راهنمایی سنندج انتشار یافت اما در این مورد که آیا در این حادثه هم کسی کشته و یا زخمی شد، اطلاعی در دست نیست.

در پی وقوع این حوادث، هفته گذشته، مقامات استان کردستان با پخش اسامی و تصاویر چهار نفر از تلویزیون محلی، آنان را عوامل حملات مسلحانه سنندج معرفی کردند و تلویحا گفتند که انگیزه آنان تعصب مذهبی بوده است.

گرایش مذهبی

معاون سپاه بیت المقدس مشخص نکرده است که آیا کشته شدگان عملیات روستای تجره از همین چهار نفر بوده اند یا نه.

آقای حسینی دراظهارات خود "دشمنان اسلام به ویژه آمریکا" را متهم کرده است که برای پرورش افراد به منظور اجرای عملیات تروریستی در کردستان به بهره برداری از تعصب مذهبی روی آورده اند.

مقامات جمهوری اسلامی معمولا هر نوع عملیات خرابکارانه در کشور را به دشمنان، به خصوص آمریکا و اسرائیل نسبت می دهند.

وی گفت که افراد و عوامل مرتبط با حملات اخیر در استان کردستان در حدی نیستند که دستگاه ها و نهادهای نظامی بخواهند برای مقابله با آنان برنامه ریزی کنند و کارهای فرهنگی را برای مقابله با "ظهور پدیده های این چنین" ضروری دانست.

همزمان، خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا از کشف "یک خانه تیمی تروریستی سلفی در سنندج" خبر داده است.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام آگاه، که از او نام نبرده، نوشته است که این خانه تیمی توسط نیروهای امنیتی استان کردستان در روستای برازان، از توابع سنندج، شناسایی و کشف شد و در جریان این عملیات، هشت تروریست سلفی نیز دستگیر شدند.

وی افزوده است که از این خانه مقادیر زیادی اسلحه، مهمات و مواد منفجره کشف و ضبط شد و افزوده است که "توان تخریبی این میزان مواد منفجره برای نیمی از سنندج کفایت می کرده است."

معلوم نیست که عملیات کشف این "خانه تیمی" توسط چه نهادی به اجرا گذاشته شده و آیا با عملیات گزارش شده توسط معاون سپاه بیت المقدس کردستان ارتباطی داشته است یا نه.

همچنین، در مورد ارتباط سازمانی افرادی که به گزارش مقامات نظامی و امنیتی کشته و دستگیر شده اند اطلاع دقیقی در دست نیست.

مقامات جمهوری اسلامی معمولا فعالان سنی مخالف حکومت را "وهابی" و یا "سلفی" می نامند تا به این وسیله، بر مخالفت عقیدتی آنان با اعتقادات شیعه تاکید گذارند.




:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: