اخراج استاد باسابقه دانشگاه علامه در ایران
نوشته شده توسط : ژورنالیست

محمد شریف، وکیل دادگستری و استاد حقوق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با سابقه بیست و پنج سال تدریس، از این دانشگاه اخراج شده است.

آقای شریف به بی بی سی فارسی گفت که روز چهاردهم فروردین که نخستین روز فعالیت دانشگاه ها در سال جدید خورشیدی بود به دانشگاه مراجعه کرده اما با حکم لغو استخدام و اخراجش از دانشگاه رو به رو شده است.

آقای شریف وکالت پرونده فعالان سیاسی و مدنی متعددی را بر عهده داشته و یکی از شخصیت های شناخته شده در عرصه فعالیت های حقوق بشری در ایران است.

اخراج آقای شریف از دانشگاه محل تدریس اش در شرایطی صورت می گیرد که پس از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری دو سال پیش، فشار بر فعالان سیاسی و مدنی افزایش یافته است.

کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم در ایران، حدود یک سال پیش خبر داده بود که پرسنل علمی دانشگاه ها که "با نظام همسو نیستند" و "التزام عملی به ولایت فقیه ندارند" اخراج خواهند شد.

منابع خبری در ایران می گویند بهمن ماه گذشته، مدیران دانشگاه علامه، بدون هیچ گونه توضیحی، کلیه واحدهایی که آقای شریف تدریس می کرده است را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا حذف کرده بودند.

محمد شریف به بی بی سی فارسی گفت در نامه چهار صفحه‌ای که به او داده شده است، ذکر شده که "صلاحیت عمومی"‌ او در وزارت علوم رد شده است.

مطابق قوانین استخدامی در ایران، صلاحیت عمومی و صلاحیت علمی هر متقاضی عضویت در هیات علمی یا تدریس در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باید مورد تایید مراجع رسمی قرار بگیرد.

منظور از تایید صلاحیت عمومی، تایید دیدگاه، عقاید و باورهای شخصی است که توسط ادارات "گزینش" در نهادهای دولتی ایران پذیرفته می شود.

اخراج آقای شریف از دانشگاه علامه طباطبایی دومین مورد اخراج اساتید این دانشگاه طی یک سال گذشته است.

فروردین سال گذشته خورشیدی هم مرتضی مردیها استاد گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی پس از منع تدریس، از این دانشگاه اخراج شده بود.

آقای شریف می گوید که وکالت آقای مردیها را در موضوع اخراجش از دانشگاه علامه به عهده داشته و از این پس باید پیگیر اخراج خودش هم از دانشگاه علامه طباطبایی باشد.

اخراج استادان دانشگاه، محدود به دانشگاه علامه طباطبایی نیست. طی شش سال گذشته تعدادی از اعضای هیات علمی و اساتید از دانشگاه های تهران، آزاد اسلامی و علم و صنعت اخراج یا با بازنشستگی اجباری رو به رو شده اند.




:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: