فاجعه زیست محیطی در سواحل بوشهر
نوشته شده توسط : ژورنالیست

بر اثر جاری شدن سیل و ترکیدگی لوله نفت، ۲۰ کیلومتر از خط ساحلی خلیج فارس در منطقه دیلم استان بوشهر دچار آلودگی نفتی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمد باقر نبوی، معاون سازمان محیط زیست گفت: "در پی شکستگی خط لوله نفت آغاجاری _ دیلم در استان بوشهر، حجم زیادی نفت به منطقه سرازیر شده است که مسئولان برای جلوگیری از ورود آن به دریا، نفت را به دره ای در کنار منطقه هدایت کردند."

آقای نبوی گفت که به علت بارندگی شدید مسئولان نتوانستند در ورودی دره خاکریز ایجاد کنند و در نتیجه نفت وارد دریا شده و لکه ای نفتی به طول ۲۰ کیلومتر و عرض ۸ کیلومتر ایجاد شده است.

معاون سازمان محیط زیست از تلاش مسولان وزارت نفت برای استقرار دستگاههایی برای مکش نفت خبر داد اما گفت که به دلیل طوفانی بودن دریا عملیات آنها تاکنون موفق نبوده است.

بهروز اتابک زاده، مدیر کل محیط زیست استان بوشهر در این زمینه گفت: "پیش بینی می شود با توجه بارش شدید باران که از روز جمعه آغاز می شود آلودگی نفتی وارد دریا نشود و مجددا به ساحل دیلم بازگردد."

یکی از راههای جلوگیری از تشدید آلودگی، پاکسازی سواحل از شن های آلوده است که مدیر کل محیط زیست بوشهر از آغاز عملیات آن از روز پنج شنبه توسط لودرها و کامیون ها خبر داد.

پیش از این مقداری از نفت که به یکی از رودخانه هایی فصلی ریخته شده بود، توسط مسئولان شرکت نفت برای جلوگیری از ورود به خلیج فارس سوزانده شده بود.




:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: